Genieten nog even.. - Reisverslag uit Side, Turkije van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu Genieten nog even.. - Reisverslag uit Side, Turkije van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu

Genieten nog even..

Door: Ahmed

Blijf op de hoogte en volg Antonio & Ahmed

14 Oktober 2011 | Turkije, Side

Zo, we hebben vandaag een heerlijke dag gehad!
Gerda, de snot van Ahmed is opgedroogd! Henk, ik bang voor onweer, had Hans R.  gezegd. Ik weet negens van! Maar het heeft niet zo hard geregend als toen we met hun samen waren.
Omdat het ons gisteren goed was bevallen om op de pier te gaan liggen zonnen, wilden we ook vandaag daar proberen te liggen. Dat betekent wel dat je 's morgens vroeg moet opstaan om erheen te waggelen en een plek te reserveren (lees: bezet te houden met een handdoek). Ahmed was vandaag de lul om vroeg op te staan. Echter, toen hij om 07.50 uur erheen liep, kwam hij tot de ontdekking dat alle plaatsen bezet waren! Ja echt, het is toerist eigen, plekje-bezetje, maar er is geen andere manier. Was Ahmed te laat opgestaan of waren de anderen vandaag zo uitzonderlijk vroeg? Maar goed, toen maar aan het 'heerlijke' zwembad gaan liggen.

De zon was heerlijk warm en we zijn ook weer lekker bijgekleurd. We hebben vandaag van half 10 tot bijna 18.00 uur aan het water gelegen! Tussendoor uiteraard in zee gezwommen, geluncht, en net voor zessen even koekje wezen halen bij de patisserie. We hebben besloten om vandaag een keer niet te sporten, zodat we op tijd kunnen eten.

Nu we hier zo bijna 2 weken zijn merken wij dat:
-Antonio spreekt steeds beter Turks. Vandaag ging hij drinken halen bij de bar en de barman had niet in de gaten dat hij geen echte Turk is. De woorden die hij bij het bestellen gebruikt, komen steeds vloeiender over: hallo, 2 cola-light, dankje wel en goedendag. Zelfs een tosti voor Ahmed bestellen ging hem goed af. Maar gisterenavond werd er automatisch 2 cola-light aan tafel gebracht, zonder dat we iets bestelden.
- veel medewerkers werken 6 dagen per week a 12 uur per dag! En ontvangen daarvoor 450 euro, ja per maand he. (Antonio heeft er 4 uitgezocht voor het komende ijsseizoen!)
- mensen zijn vriendelijk, en spreken je vaker aan.
-lokale vakantiegangers (Turken) gedragen zich uit de hoogte tegen het personeel. Ze bedanken niet als er iets wordt gebracht, kijken de serveerders nauwelijks aan.
- er wordt al vroeg bier gedronken en gaat de hele dag door.

We hebben vandaag wat foto's en filmpjes bij het verslag gedaan. Hier zijn de onderschriften. Jullie mogen raden waar het bij hoort :-)
1) Anton op de pier, 2) Ahmed eet ijsje in centrum Side, 3) IJscomannen tonen stoer hun elastische ijs, 4) Gedroogd fruit, 5) Ahmed leest boek (het verjaardagscadeau van vorig jaar), 6) Main Swimming Pool Voyage , 7) Hotel gezien vanaf pier, 8) Ahmed met komkommer in mond, 9) Ahmed en Antonio, 10) Theo & Thea in lift, 11) Antonio weggelopen uit een Italiaanse film, 12) overzicht vanaf pier, 13) Filmpie Antonio zwemt in zee, 14) Filmpie Ahmed depri door regen.

Straks gaan we eten en lekker lounchen! Morgen onze laatste dag hier :-(  Vanaf hoe laat vier je zondag je verjaardag Carla? Als alles goed gaat vliegen wij zondagmorgen om 10.35 uur.

Groetjes van ons.

:SMS update:: 15 oktober 2011 :
We worden morgenvroeg om 06.55 uur bij het hotel opgehaald. Het is ruim een uur rijden naar het vliegveld. We vliegen dan weer om 10.35 uur naar Nederland. Vandaag staat alles in het teken van de laatste keer!! Xjes van ons.

• 14 Oktober 2011 - 17:56

Gerda:

Tip voor de handdoeken;
    Haal 2 jou onbekende handdoeken weg en neem ze mee en leg jullie 2 handdoeken op de stoelen,
    je hebt en een plaats en bent 2 handdoeken rijker!!!!!
    Dat is op z,n Turks opgelost toch???
    Ja, 2 cola en tosti, dat klinkt niet erg Turks?hahaha
    Geniet nog lekker en goede vlucht
    yaknda görüürüz

Knap he,x Gerda

• 14 Oktober 2011 - 20:50

Jetty En Henk:

Hoi vakantiegangers,

Sta morgen eens extra vroeg op en ga al die baddoeken verwisselen zodat niemand meer weet waar zijn zo vroeg gereserveerde plaatsje is. Lijkt mij erg leuk om dan ergens stilletjes te genieten van de ontstane chaos. Wat een leuke foto's hebben jullie geplaatst en wat zien jullie er bruin uit. Ik hoorde dat er veel gepensioneerden van al dat mooie weer en die overheerlijke maaltijden genieten tegen een super lage prijs. Dat is natuurlijk niet verwonderlijk als die mensen 12 juur per dag, zes dagen in de week werken tegen zo'n lage beloning. Daar kunnen een hoop van die klaplopers in Nederland een voorbeeld aan nemen. Velen werken gemiddeld zes uur per dag en zijn dan al erg druk. Voor die mensen daar lijkt mij die wetenschap best moeilijk. Nauwelijks waardering voor je werk lijkt mij bovendien nog frusterender. Maar voor jullie zit het er weer bijna op. Hier is het momenteel ook mooi weer al lijkt het maar voor enige dagen te zijn. Wij wensen jullie morgen nog een leuke dag en zondag een goede vlucht naar huis.

Groetjes,
    Jetty en Henk

• 15 Oktober 2011 - 17:46

Carla En Willem:

De reisverslagen allemaal gelezen en komen tot de conclusie dat jullie het erg goed naar de zin hebben. Het is fijn dat je nu vier zeer goedkope krachten hebben gevonden. We wensen jullie morgen een goede terugreis. Carla viert haar verjaardag vanaf 12.00 uur op Zondag. groeten van ons Carla en Willem