Twee landen in 1 dag - Reisverslag uit Locarno, Zwitserland van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu Twee landen in 1 dag - Reisverslag uit Locarno, Zwitserland van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu

Twee landen in 1 dag

Door: Antonio & Ahmed

Blijf op de hoogte en volg Antonio & Ahmed

01 Juni 2010 | Zwitserland, Locarno

Hallo allemaal,

Vanacht hebben we heerlijk geslapen, een hotel is wel anders dan een slaaptrein. Na een heerlijk ontbijtje zijn we rond 8 uur naar het centrum van Venetië gegaan. Na het zoeken van een parkeerplek (wat niet meevalt, druk en veel garages rekenen torenhoge prijzen) hebben we een voordelig plekje gevonden. Nou, op naar het beroemde plein. Tja, maar eerst even oriënteren natuurlijk. Bruggetje op, bruggetje af, vragen hier, vragen daar. Kwamen we bij de waterbus aan. Eerst een kaartje bij de tabakzaak gehaald hiervoor -> 13 euro p.p. voor een retourtje! Maaaaarrr, het is echt de moeite waard. Vanuit ons plekje buiten, achteraan het bootje, konden we alles goed zien. Prachtig! We voeren een heel stuk over het kanaal, langs mooie panden, en heel veel passerende boten. Daar vervoeren ze werkelijk alles over het water: postpaketten, levensmiddelen, kleding, en zelfs een vrachtauto! Want er is geen andere manier om er te komen, ze hebben daar namelijk geen straten. In plaats van een auto hebben de inwoners daar een eigen boot, en ze kunnen heel goed varen! Maar goed, na een poosje onze ogen uit te hebben gekeken, kwamen we bij het San Marco Plein. Geweldig! Je waant je er in andere tijden. Alleen kan je er geen duiven meer voeren. Zal vast wel te veel viezigheid geven :-) Inmiddels hadden we ook al onze motorjassen uit -> het was heerlijk warm. Nadat we door wat steegjes gewandeld hadden, besloten we om weer terug te gaan. Via dezelfde route terug, over het kanaal, kwamen we aan bij het
Piazza del Roma, bij de motor. Om 12.25 uur zijn we vertrokken vanuit Venetië richting Milaan, 260 kilometer verder. Het landschap in Italië is erg mooi. We reden dwars door wijnvelden bijvoorbeelden en zagen vele dorpjes tegen de bergen aan liggen. Kortom: ook op de motor hebben we van het uitzicht genoten :-) Onderweg zijn we een paar keer gestopt, om de benen te strekken en een broodje te eten. Het grappige is, is dat ze in Italië bij benzinestations een soort espressobars hebben. Je bestelt een espresso en slaat het achterover alsof het een shotje is. Ahmed heeft het als espressoliefhebber een paar keer gedronken, maar vond het niet altijd even lekker. Op een geveven moment kwamen we aan bij Milaan, waar we in het centrum (hoe kan het ook anders) een stukje pizza en een ijsje hebben gegeten. Het was heerlijk, met het warme weer. Maar aan al het leuks komt een eind, wat betekent dat we er snel weer vandoor moesten. We hebben dus niet veel van deze stad gezien. Maar wat we zagen, was erg sfeelvol. Mooie authentieke gevels en een gezellige sfeer.
Op naar de grens! Langzaam aan zagen we het landschap veranderen. We konde echt goed merken dat we steeds dichter bij Zwitserland kwamen: meer bergen en meer groen. Tol na tol, kwamen we aan bij grensovergang. We moesten van het mevrouwtje een vignette kopen. Heb je even 30 euro! Belachelijk voor 1 dagje Zwitserland. Maar ja, in Italië hebben aan tol in totaal veel meer betaald. Stukje bij beetje kwamen we bij Locarno, tegen 18.00 uur. Antonio heeft eerst nog even de campings laten zien, waar hij vroeger heeft gecampeerd. Camping Verbano is niet meer :-( Deze is samengevoegd met die van de buurman, camping Lago Majore (of zoiets). Die is heel groot geworden en ze hebben een mooie receptie en eetgelegenheid. Ons hotel ligt midden in het centrum van Locarno en het is super: netjes, modern, schoon en een heerlijke lounge-gedeelte, waar we nu dit stukje (inmiddels stuk) schrijven :-) Straks gaan we nog even naar buiten. "Locarno by Night" bekijken. Morgenochtend willen we hier nog even rondtouren, naar het water en misschien de stuwdam bekijken. Daarna naar Dijon in Frankrijk. Dara moeten we niet te laat aan beginnen, want het is het grootste stuk van de reis, maar liefst 511 km!
Groetjes vanuit het Ibis in Locarno! En morgen uiteraard meer!

• 01 Juni 2010 - 19:23

Ariejela:

leuk hoor allemaal
    Hoeveel graden is her daar..
    2 landen in 1 dag jullie zijn echte motermuizen
    Morgen alweer naar Franrijk nou heel veel plezier

• 01 Juni 2010 - 21:14

Jetty/Henk:

Hai boys,

Fijn dat jullie het goed naar je zin hebben en het treffen met het weer. ¨Leuk om weer wat foto´s van Venetié te zien. Denken jullie een beetje aan de lijn met al die ijsjes en pizza´s. Misschien weet Antonio of de bodem `van karton`is. Goede reis morgen vanuit Locarno.

Groetjes uit Bennekom.

• 03 Juni 2010 - 16:34

Antonio & Ahmed Mulder:

Hey Ariejela, het weer is hiero 26 graden :-) lekker dus tot zondag.
    Groetjes Ahmed en Antonio

• 03 Juni 2010 - 17:42

Robbie:

Toch wel even een ijsje gegeten bij die geweldige ijszaak daar in locarno??????

• 06 Juni 2010 - 16:09

Antonio:

Hey Rob,
    Zie nu pas je reactie... komt omdat we niet meer naar de oude stukjes hadden gekeken :-) Maar we zijn wel langs de ijssalon gegaan maar was toen dicht :-(