La Tour d'Eiffel! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu La Tour d'Eiffel! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu

La Tour d'Eiffel!

Door: Antonio & Ahmed

Blijf op de hoogte en volg Antonio & Ahmed

04 Juni 2010 | Frankrijk, Parijs

Dag trouwe fans,

Na eerst even wat uitgerust te hebben, zijn we rond 8 uur vanavond op de motor gestapt om het centrum van Parijs in te gaan. De eerste stop was Notre Dame. Daar in de buurt hebben we een lekker stokbroodje gegegeten. Vervolgens zijn we lopend rondom de Notre Dame gaan neuzen. Het is echt een stad die leeft. Overal zie je mensen wandelen, op bankjes zitten, op het gras liggen, etc. Op het plein voor dit prachtige gebouw hebben we een poosje op een bankje gezeten en aapjes gekeken :-) Je ziet er veel touristen lopen naturlijk. Ook zagen we verschillende straatartiesten, die hun kunstjes vertonen. Eén daarvan was bezig met een diabolo. Dat deed hij erg goed. Toen we terugliepen naar de motor, liet Ahmed zich verleiden door een typsich Franse crepe (pannenkoek) met Nutella, mmmmmm. Zie foto. Daarna hebben we, het was inmiddels een uur of half 10, een poging gewaagd om bij de Eiffeltoren te komen :-) Dat was niet zo moeilijk met de TomTom. Antonio vond het verkeer ook best meevallen. Het is prachtig om dwars door de gebouwen heen in 1 keer die kolossale Eiffeltoren te zien staan. Op het moment dat we bezig waren om de motor ergens te parkeren, begon het ook nog eens van top tot teen te knipperen, ontelbare lichtjes! Het was erg druk bij de liften omhoog. De rijen waren erg lang. We hebben besloten om er morgen nog een keer heen te gaan. Het is een prachtige stad. Overal mooie 'ouwe' gebouwen. Het is één en al karakter. Inmiddels was het lekker afgekoeld en zijn we terug naar het hotel gereden. Voordat we naar onze kamer gingen, hebben we eerst nog even wat gedronken bij een leuk café om de hoek. Nu gaan we de binnenkant van onze oogleden bekijken :-)
Wordt vervolgd. Morgen hopelijk meer over onze Parijse avontuur.
Groetjes van ons. Oogjes toe en snaveltjes dicht, en slaap lekker.

• 04 Juni 2010 - 11:19

Jetty/Henk:

Aan onze correspondenten,

Het is weer heel leuk om de prachtige beelden van Parijs te zien. Hoewel het voor ons al weer heel wat jaren terug is lijkt het, zodra je het weer ziet, betrekkelijk kort geleden. Eten jullie niet te veel crepes e.d. anders moeten jullie thuis weer gaan lijnen. Nog plezier bij de Eifeltoren en zien jullie Parijs nog bij nacht?

Groetjes uit Bennekom.

• 04 Juni 2010 - 12:26

Ariejela:

hallo motermuizen..

Mooi hoor al die foto`s
    hebben jullie naar de zin in Paris..
    nog duure winkels gezien
    gaan jullie nog wel ophoog bij de Eifeltoren.

groetjes uit het zonnige Heelsum