Malta! - Reisverslag uit Malta, Malta van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu Malta! - Reisverslag uit Malta, Malta van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu

Malta!

Door: A&A

Blijf op de hoogte en volg Antonio & Ahmed

14 November 2012 | Malta, Malta

Hallo beste volgers,

Leuk om jullie reacties te lezen en dat jullie met ons meeleven :-)

Vanochtend hebben we aangelegd bij Malta. Het weer was redelijk. Licht bewolkt. Maar we hebben nog geen korte broeken aan kunnen doen. De temperatuur was wel lekker voor een excursie.

Met de bus zijn we eerst naar een stadje geweest op ongeveer 20 minuten rijden. Malta is niet groot. Het is 27 km X 15 km. Eerst zijn we naar het stadje Mdina geweest, dat volledig achter een stadsmuur zit. Allemaal authentieke huisjes van leisteen. Het heeft een ruwe, verweerde uitstraling. Niet iets wat je in Nederland tegen zou komen, maar het is wel mooi. We zijn in een kathedraal geweest en hadden nog wat tijd om rond te slenteren.
Vervolgens, hup, hup, in de bus (de gids gedroeg zich haastig en hield de vaart erin). Toen zijn we naar het havenstadje terug gereden waar we hadden aangelegd, dit is tevens de hoofdstad van Malta: Valetta.
Hier hebben we nog een (groter) kathedraal bezocht. Deze zat vol met pracht en praal. Vooral het goud blonk aan alle kanten. Antonio en ik hebben nog een poosje van dichtbij staan kijken of het nou bladgoud was of, volgens Antonio, gewoon schilderwerk 'goudkleurig Histor'.
Buiten hebben we nog wat foto's gemaakt, ook vanaf een heuvel, waarvandaan je het schip kon zien liggen.
Bij aankomst aan boord hebben we gauw een massage en sauna geboekt. Was in de aanbieding: 50% korting :-)
De massage was heerlijk! Alleen moesten we 1 of ander raar tanga-slipje aan, wat er uitzag om te gieren. We hebben dan ook nog een poos staan lachen, totdat de Filippijnse masseuses op de deur klopten of we al zover waren met omkleden. Daarna nog even lekker op het dek wezen bubbelen.
Inmiddels vaart het schip weer naar de volgende bestemming, Sicilie. Daar gaan we een excursie doen naar de vulkaan Etna, waar we reuze benieuwd naar zijn.

Wordt vervolgd!

Nu wat drinken in de lobby en daarna naar theater.

Groetjes van ons.

• 14 November 2012 - 20:49

Gerda:

HAHAHA, geen korte broek maar ael een tangaslip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Spannend hoor.....
    Erg leuk om te lezen dat jullie zoveel zien en genieten.
    Klinkt luxe hoor wat je allemaal kunt ondernemen op het schip,
    leuke afwisseling zo.
    Heel veel plezier bij de Etna en afstand houe he....je weet nooit wanneer hij weer
    gaat tuffen!
    x jezus

• 14 November 2012 - 22:41

Jetty En Henk:

Ook goeiedag,

Vanmorgen vroeg opgestaan. De zon scheen lekker dus maar direct een korte broek aangetrokken. Vlug naar het land geweest en aardbeien geplukt voor de ijssalon. Ik had weer drie emmmers ( gisteren vier ) Ma heeft vandaag in badpak het huis gedweild. Het was zo warm dat ze direct daarna in de koelcel is gaan zitten voor een uurtje of twee. Daarna een halve liter ijsgegeten en toen weer aan de slag. Ramen zemen, stofzuigen en boodschappen doen voor het hele gezin. Ze was zo vermoeid dat Marc voor het eten heeft gezorgd. Kip met zoetzuur. Dat was heerlijk. Morgen gaan we er weer lekker tegenaan. Bij Herfst en Helder is ook goudkleurige verf te koop. Misschien iets om de buitenkant van de ijssalon mee te doen. Leuk voor de toeristen die Wageningen komen bekijken Fijn weer iets gehoord te hebben en veel kijkplezier op Sicilië. Val niet in de krater want lava kan erg heet zijn. Groetjes uit het zonnige Wageningen.

Jetty, Henk en Marc.

Verslag uit: Malta, Malta

Middellandse Zee Cruises

MSC Splendida: een snufje ‘la bella vita’
MSC Cruises blijft imponeren met zijn cruiseschepen in ‘Fantasia-klasse’. MSC Cruises verwelkomt MSC Splendida, een luxueus cruiseschip waarin vooruitstrevende technologie en uitzonderlijk comfort wonderwel samensmelten.

Met zijn futuristische maar toch ingetogen Italiaanse stijl en elegantie is MSC Splendida één van onze meest verbluffende schepen tot nog toe. Dit cruiseschip doet dienst als hemels toevluchtsoord om gelukkige passagiers een reiservaring te bieden die zichzelf overtreft.

MSC Cruises biedt een 5-sterrenservice voor veeleisende klanten in de MSC Yacht Club, een exclusieve zone met 71 ruime suites en een 24-uurs butlerservice. In de Top Sail Lounge met zijn Skydome verwennen gasten hun smaakpapillen onder een koepel vol schitterende sterren.

Voor een flinke portie verwennerij kunnen gasten terecht in de MSC Aurea SPA. Hier wordt de magie van een Balinese massage gecombineerd met holistische waterbehandelingen, een erfgoed uit de tijd van de Romeinen. Sauna’s, Turks bad, solarium, ontspanningsruimte, thalassotherapie, massageruimte, whirlpool… Gasten genieten van alle faciliteiten in een ontspannende, luxueuze omgeving. Ook voor entertainment aan boord van de luxueuze MSC Splendida krijgen gasten een indrukwekkende keuze voorgeschoteld: 4 zwembaden, een gym, squashbaan, de kans om dankzij een simulator de kicks van een Formule-1 avontuur te ervaren en nog veel meer…

MSC Cruises vindt het belangrijk dat de natuurlijke schoonheid van onze wereld niet alleen wordt bezocht maar ook wordt beschermd. Daarom staat ecologie hoog op de agenda en neemt MSC Splendida het ecologische voortouw. Dit moderne schip is uitgerust met de meest innovatieve systemen om energiebesparingen en milieubescherming te waarborgen, een inspanning die ons de titel MSC Splendida ECO SHIP opleverde.