Tour de France :-) - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu Tour de France :-) - Reisverslag uit Dijon, Frankrijk van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu

Tour de France :-)

Door: Antonio & Ahmed

Blijf op de hoogte en volg Antonio & Ahmed

02 Juni 2010 | Frankrijk, Dijon

Hi allemaal,

Vanochtend hebben we door Locarno getourd en zijn we bij de Val de Vezasca wezen kijken, bij de stuwdam. Erg mooi. Daarna hebben we nog een poosje door de bergen gereden. Na de bergtocht was het tijd om onze weg te vervolgen door Zwitserland, richting de grens. Het was natuurlijk al bekend dat dit land een prachtig berglandschap kent. Maar toch blijft het mooi, die bergen die ver boven je uitstijgen. We voelden ons erg klein. Het weer viel tegen, het werd kouder en kouder, en zelfs de eerste regendruppels begonnen uit de lucht te vallen. Toen hebben we maar de voering van de jassen er maar weer in gedaan. Op een gegeven moment kwamen we in de buurt van de St. Gotthard-tunnel, die hele lange van 17 km! Antonio stelde voor om gewoon over de berg te gaan, i.p.v. er doorheen. Nou, dat hebben we toen maar gedaan :-)Lekker naar de sneeuw. We kwamen steeds hoger en hoger, het werd ook kouder en kouder. Helemaal bovenin lag er gewoon nog sneeuw :-) Zie foto. Het was erg gaaf om het aan te raken en om daaro te plassen hahah. We zijn niet lang in de bergtoppen gebleven, brrrrr. Dus snel weer vanaf de andere kant naar beneden. Maar we konden op een gegeven moment bijna niets meer zien, want er hing dikke mist! Dat was gelukkig niet voor lang. Het was erg leuk om bijvoorbeeld langs typisch zwitsersje huisjes te rijden, en de Milka-koeien :-) Eenmaal op de snelweg konden we weer lekker gassen. Wederom berg na berg, en tunnel door tunnel, kwamen we aan bij de grens. We waren in Frankrijk, alweer een landje! Maar dit langste stuk van onze motortour, begon goed op ons in te werken. We hebben vaker gepauzeerd om te rekken en te strekken dan bijvoorbeeld van Oostenrijk naar Venetië. Dat is niet zo gek, het was dan ook maar liefst 505 km! Tegen een uur of 8 vanavond kwamen we aan in Dijon. Het Best Western-hotel "Chapeau Rouge" is best leuk. Niet echt modern en strak, maar een beetje klassiek en huiselijk, gewoon Frans. Nadat we de spullen hadden uitgeladen, zijn we eerst een wat gaan eten. Nu liggen we even te luieren, lekker tv kijken. Ooh ja, zojuist heeft Ahmed ontdekt dat het bad, niet een gewoon bad is, maar een jacuzzi :-) Met 1 druk op de knop zet je verschillende jets aan. Beetje schuim erbij en relaxen maar :-) Morgen gaan we er niet al te vroeg uit, we hebben het wel verdient. Na een beetje hiero in Dijon rondgesnuffeld hebben, zetten we onze tour voort naar Paris!! Dat is 3 uur rijden. Meevallertje dus :-)

• 03 Juni 2010 - 10:41

Jetty En Henk :

Hallo jongens hier zijn we weer. Wat een mooie foto's. Ook hier is het mooi weer. We vinden het leuk dat jullie ons op de hoogte houden van jullie reis,zodat wij ook mee kunnen genieten. Jammer dat jullie de sneeuw vervuilen. stemmen vast niet op Groenlinks. veel plezier in Parijs en tot gauw. Liefs henk en jetty

• 03 Juni 2010 - 10:44

Youri :

ik was bij opa en oma aan het eten en zag jullie reis verslag. ik vond het leuk om ook een berichtje achter te laten is het leuk op de motor vlieg niet van de motor af he. heel veel plezier nog en kijk goed uit. Groetjes Youri

• 03 Juni 2010 - 16:33

Antonio & Ahmed Mulder:

Hey Youri, leuk dat je een berichtje heb achter gelaten. We zullen er niet afvliegen hoor :-)
    Ciao

• 03 Juni 2010 - 17:36

Robbie:

Mooi die Gotthard berg tour man, kan me de bakkie's tijd nog wel heugen hahahah Greetings