Hele dag op stap geweest - Reisverslag uit Side, Turkije van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu Hele dag op stap geweest - Reisverslag uit Side, Turkije van Antonio & Ahmed Mulder - WaarBenJij.nu

Hele dag op stap geweest

Door: Antonio en Ahmed

Blijf op de hoogte en volg Antonio & Ahmed

01 November 2012 | Turkije, Side

Hallo luitjes,

Henk en Jetty: ja lekker he. Het is nu eventjes voor ons een ontspannen tijd. Jullie ook dus lekker bezig ;-)

Mandy: fijn om te lezen dat het goed is gegaan met je examen. Afwachten maar. Fingers crossed.

Lala: we hebben gekeken, gekeken, maar ook de gekocht! Sorry de porry ;-)

We zijn de hele dag op pad geweest. Net voor het avondeten waren we pas terug. Het leek net een schoolreisje :-)
Vanmorgen zijn we met de bus naar de grootste markt in de omgeving geweest. 1000-en1 dezelfde kraampjes. We hebben daar een leuk klein reistasje gekocht, t-shirts en hoe kan het ook anders: ondergoed. Allemaal 'originele namaak', volgens onze gids, die ons geweten heeft gesust ;-). De Turkse gids sprak goed Nederlands. Hij had het zichzelf aangeleerd en was nog nooit in Nederland geweest!
Na 2 uurtjes zijn we met de bus naar het meer vertrokken, de Green Canyon, een stuwmeer. Het was imposant om te zien. Ze hebben er 7 jaar over gedaan om te bouwen. 4 dorpen hebben er voor moeten wijken. Maar liefst 220 meter diep.
Met een katamaran hebben we eroverheen gevaren. Tussendoor zijn we gestopt bij een buffetrestaurant om te lunchen. Ze hadden daar ook versgevangen forellen. Henk, jij had er je vingers bij afgelikt. Maar wij hadden toch maar gewoon kip :-p

Na de lunch zijn we verder gevaren en werden bij een heel groot zwemplateau afgezet midden op het meer. Een handjevol mensen gingen er zwemmen, waaronder wij. Antonio zat er als eerste in en kwam er als laatste uit (waterrat) en zelfs nog naar de kant gezwommen. Het water was 20 graden. Fris maar lekker.
Vervolgens zijn we eem stuk de rivier opvaren die in het meer uitmondt. Het was prachtig, hele mooie, hoge bergen. Tegen half 5 waren we weer aan wal. Tot slot, werden we weer met de bus netjes terug naar het hotel gebracht.

Morgen gaan we een dagje luieren aan het zwembad en strand. Het wordt namelijk 28 graden en zaterdag zelfs nog 30! Kun je nagaan: dat nog in November.

Wordt vervolgd en groetjes van ons

• 01 November 2012 - 20:25

Jetty En Henk:

Hallo A & A,

Goed te horen dat jullie weer een leuke dag hebben gehad. De markt die jullie hebben bezocht was dus geen sprookje van 1000 uit één nacht als alles er nagenoeg hetzefde uitzag. Waren jullie al van plan om je oude onderbroeken achter te laten of is daarvoor het reistasje groot genoeg. Met zo'n catamaran te varen zal wel heel mooi zijn, jammer van de vier dorpen die daarvoor moesten worden geofferd. Het doet me denken aan de Hedwige polder. Bij het lezen van over de "heerlijke forellen" loopt met het water uit de mond. Ik ga zo maar een blikje sardines openmaken als goedmakertje. Dat Antonio zich gedraagt als een waterrat komt ons niet vreemd voor. Dat was hij als kind al. Toen was hij ook nog met allerlei attributen aan het gooien. Jetty kreeg daar soms nachtmerries van. De temperatuur lijkt ons natuurlijk ook wel wat. Hier was het nagenoeg de gehele dag regen. Een zwembad achter het huis. Hebben julli de familie Rozeboom nog ontmoet? Of hebben ze hen in de kraag gevat omdat ze te vaak in Turkije komen? Maak er morgen maar en lekkere dag van in de zon. Veel plezier en liefs,

Jetty en Henk